Η βιομηχανία Μινέρβα ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων έκλεισε το 2020 με πωλήσεις 49,6 εκατ. ευρώ, μια χρονιά με μεγάλες οικονομικές και εμπορικές προκλήσεις. Η εταιρία βρίσκεται σε μια δυναμική φάση ανάπτυξης, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της σε νέους κλάδους τροφίμων με νέες εξαγορές.
Ειδικότερα, κατά το οικονομικό έτος 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 49,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 14,5% αποτελούν οι εξαγωγές (7,2 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις του εσωτερικού ανήλθαν σε 42,4 εκατ. ευρώ.
Η εμφάνιση της πανδημίας είχε θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της εταιρίας, καθώς την καθαρή περίοδο της καραντίνας (Μάρτιος – Μάιος 2020), ο τζίρος παρουσίασε αύξηση κατά 11% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ο λόγος είναι ότι ο κλάδος των τροφίμων θεωρείται γενικά αμυντικός στη συγκεκριμένη κρίση και παρατηρήθηκε εν γένει αύξηση στην κατανάλωση τροφίμων.
Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 24,9%, με συνέπεια τα προ φόρων αποτελέσματα να φτάσουν τα 1,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 4,86 εκατ. ευρώ.
Τα μεγέθη της χρήσης 2020 δεν είναι συγκρίσιμα με της προηγούμενης, η οποία ήταν υποδωδεκάμηνη (Ιούνιος – Δεκέμβριος 2019), για το σκοπό της εναρμόνισης με την εταιρική χρήση της μητρικής εταιρίας ΕΛΑΙΑ ΔΙΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ και απορρόφηση αυτής, διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο 2020.
Παρά το γεγονός ότι το 2020 ήταν η χρονιά της παγκόσμιας επιδημιολογικής κρίσης, με σημαντικές επιπτώσεις σε οικονομικό, υγειονομικό και κοινωνικό επίπεδο, η Μινέρβα βρέθηκε επαρκώς προετοιμασμένη. Κατάφερε να διατηρήσει τις πωλήσεις της και τη ζήτηση των προϊόντων της σε υψηλά επίπεδα, εστιάζοντας εμπορικά στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων της. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στην προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων της διασφαλίζοντας την εργασία και την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των μονάδων παραγωγής. Σε κοινωνικό επίπεδο, αναγνωρίζοντας τις σημαντικές δυσκολίες που ανέκυψαν για μεγάλο μέρος της κοινωνίας, την τελευταία διετία η Μινέρβα λειτούργησε με σεβασμό και αλληλεγγύη ενεργοποιώντας δράσεις κοινωνικής ευθύνης και δωρεές τροφίμων και ιατρικού εξοπλισμού προς οργανισμούς και νοσοκομεία (όπως το Γηροκομείο Αθηνών, το ΚΥΑΔΑ, το Χαμόγελο του Παιδιού, στους πυρόπληκτους της Ευβοίας μέσω του Ερυθρού Σταυρού, στο νοσοκομείο ΣΩΤΗΡΙΑ).
Βγαίνοντας από αυτή την καινοφανή κρίση σε ισχυρή θέση σε εμπορικό και κοινωνικό επίπεδο, η Μινέρβα προχωρά στην υλοποίηση των στόχων της για διεύρυνση και ενδυνάμωση της θέσης της στο χώρο των τροφίμων. Συγκεκριμένα, η εταιρία εισήλθε στην αγορά των προϊόντων τομάτας με την εξαγορά των brand Pummaro και Pelargos και της παραγωγικής μονάδας στη Γαστούνη, από την ΕΛΑΪΣ-Unilever. Ταυτόχρονα, δημιούργησε μια νέα κατηγορία προϊόντων τομάτας κάτω από το brand Χωριό, μεγαλώνοντας την οικογένεια των προϊόντων Χωριό.
Επιπλέον, με την απόκτηση της εταιρίας Mediterranean Foods, ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με προϊόντα αρτυμάτων και δύο brands, τα Brava και Delicia, καθώς και την μονάδα παραγωγής στο Λεωνίδιο Αρκαδίας όπου παράγονται τέσσερις κατηγορίες προϊόντων (μουστάρδες, κέτσαπ, μαγιονέζες και σάλτσες) που απευθύνονται τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική αγορά τροφίμων.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε μια νέα στρατηγική συνεργασία για την αποκλειστική διανομή στην Ελλάδα του brand John West στην κατηγορία του συσκευασμένου τόνου και έτοιμων παρεμφερών προϊόντων.
Η Μινέρβα, με σεβασμό στην κοινωνία και την προστασία του περιβάλλοντος, υλοποιεί ένα πρόγραμμα για τη μείωση της χρήσης πρωτογενούς πλαστικού και αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες της. Σήμερα χρησιμοποιεί 20% ανακυκλωμένο πλαστικό στις συσκευασίες λαδιών 1 λίτρου, με στόχο να φτάσει το 30% έως το 2030.
Παράλληλα, σημαντικός στόχος είναι η βελτιστοποίηση της παραγωγής, με τη συμμετοχή της εταιρίας σε νέα ερευνητικά προγράμματα πανεπιστημιακών και κρατικών φορέων που αφορούν στην ποιοτική αναβάθμιση των τροφίμων.
Η Μινέρβα ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων, μια εταιρία με ιστορία και εμπειρία σχεδόν 120 χρόνων, είναι σήμερα μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας στον τομέα των τροφίμων. Με ισχυρά brands όπως το Μινέρβα, το Χωριό, το Pummaro, το ΤΟΠ, το Φαστ, το Brava, το Σαβόι, η γκάμα των προϊόντων εκτείνεται σε ελαιόλαδο, τοματικά προϊόντα, ξίδι, τυροκομικά, βούτυρο και μαργαρίνη, σάλτσες, βιολογικά προϊόντα και λειτουργικά τρόφιμα, που καλύπτουν τις όλο και πιο απαιτητικές διατροφικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Αξιοποιώντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία τόσων χρόνων, αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς και πρωτοπορεί, λανσάροντας προϊόντα που συνδυάζουν την καινοτομία με την ποιότητα.
Η Μινέρβα ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων και Τροφίμων ανακοινώνει την ανάκληση του προϊόντος «Νίκη Πυρηνέλαιο». Το προϊόν «Νίκη Πυρηνέλαιο», με ημερομηνία ανάλωσης κατά προτίμηση πριν από 16/11/2024, περιέχει άθροισμα των 4 Πολυκυκλικών Υδρογονανθράκων (Βενζο[a]ανθρακένιο + (Βενζο[a]πυρένιο + Βενζο[b]φλουορανθέιο + Χρυσένιο) 27,92 μg/kg αντί για 10 μg/kg που είναι τα ανώτατα όρια για τα έλαια και τα […]
Η εταιρεία ΜΙΝΕΡΒΑ Α.Ε. συμμετέχει σε σύμπραξη με Ακαδημαϊκούς, Ερευνητικούς και παραγωγικούς φορείς της χώρας για την αξιοποίηση του όξινου ορού γιαούρτης που αποτελεί παραπροϊόν της παραγωγής των γιαουρτιών, μέσω του προγράμματος με τίτλο “Όξινος ορός γιαούρτης: Μετατρέποντας ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας” και ακρωνύμιο ΠΕΡΙΟΡΟΥ.
Με βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων και διεύρυνση των εξαγωγών έκλεισε το 2022 η βιομηχανία ΜΙΝΕΡΒΑ ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων και Τροφίμων, παρά τις προκλήσεις που προκύπτουν από ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς η εταιρία ολοκλήρωσε την ενσωμάτωση των νέων προϊόντων και brands που είχαν εξαγοραστεί το 2021 και βελτίωσε αισθητά τη […]