Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ένα ταξίδι στον χρόνο και την ιστορία μας

Περιηγηθείτε στον χρόνο χρησιμοποιώντας το μενού παρακάτω
1970
  • 1880
  • 1900
  • 1930
  • 1950
  • 1970
  • 1980
  • 1990
  • 2000
  • 2010
  • 2020
  • 1887
    Η ΜΙΝΕΡΒΑ είναι η παλαιότερη ελαιουργική εταιρεία στην Ελλάδα. Η ιστορία της ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ – ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ξεκίνησε στα τέλη του 19 ου αιώνα, με αντικείμενο τις εισαγωγές και εξαγωγές εδώδιμων και αποικιακών, στην Αθήνα και τον Πειραιά.
  • 1904 – 1929
    Από το 1904 επεκτείνει τις δραστηριότητές της και εμπορεύεται το πολυτιμότερο αγαθό της ελληνικής γης: το ελαιόλαδο. Σταδιακά, η εταιρεία εξειδικεύεται στην εμπορία του ελαιολάδου και δημιουργεί τα επώνυμα προϊόντα ΜΙΝΕΡΒΑ και ΡΕΓΓΙΝΑ, θέτοντας τις βάσεις για την μετέπειτα ανάπτυξή της.
  • 1930
    Στις δεκαετίες του 1930-40, η ΜΙΝΕΡΒΑ ολοκληρώνει το μετέωρο βήμα από το εμπόριο στη βιομηχανία, αποφασίζοντας τη μεταπήδησή της από το εμπόριο του ελαιολάδου στο βιομηχανικό κύκλο της παραγωγής, της τυποποίησης και της εμπορίας των ελαιουργικών προϊόντων. Πρωτοπορεί και τυποποιεί πρώτη το ελαιόλαδο σε γυάλινο μπουκάλι, με την επωνυμία Ελαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ. Το brand αναπτύσσεται και σταδιακά αποτελεί την εγγύηση ποιότητας για τα παντοπωλεία της εποχής. Παράλληλα, ξεκινούν και οι διαφημιστικές καταχωρήσεις του ελαιολάδου ΜΙΝΕΡΒΑ.
  • Δεκαετία 1950
    Από το 1949 και στη διάρκεια της δεκαετίας του 1950 επιδίδεται με μεγάλη επιτυχία στον τομέα των εξαγωγών, καθιερώνοντας το όνομα ΜΙΝΕΡΒΑ σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
  • 1977
    Οι δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες και οι ατυχίες δεν έκαμψαν τη συλλογική προσπάθεια (επιχειρηματιών, στελεχών και εργαζομένων), αντίθετα τη χαλύβδωσαν έτσι ώστε να καταστήσουν τη ΜΙΝΕΡΒΑ ικανή να απορροφήσει δυναμικά τις νέες τεχνολογίες και την τεχνογνωσία που της προσέφερε το 1977 ο ελληνικών συμφερόντων πολυεθνικός Όμιλος Paterson Zochonis, για την ανάπτυξη και το συνεχή εκσυγχρονισμό της.
  • 1979-1982
    Νέα προϊόντα έρχονται να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο της ΜΙΝΕΡΒΑ, με τη γέννηση της μαργαρίνης ΦΑΣΤ το 1979 και το νέο επώνυμο, εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο ΧΩΡΙΟ το 1982
  • Δεκαετία 1990
    Μια νέα εποχή ξεκινά, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη επιμονή και προσπάθεια της διοίκησης και του ανθρώπινου δυναμικού της ΜΙΝΕΡΒΑ.
  • 1993
    Αποφασίζεται από κοινού με τον Όμιλο η κατασκευή του εργοστασίου της εταιρείας στο Σχηματάρι, συνολικής αξίας 32 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο δε σταμάτησε ποτέ να εκσυγχρονίζεται με συνεχείς επενδύσεις και να ενσωματώνει τη σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής, σεβόμενο παράλληλα την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον.
  • Δεκαετία 2000
    Κάθε ημέρα που περνούσε η εταιρεία συνέχιζε με μεγάλη επιμονή να επενδύει σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων που προσφέρει στον καταναλωτή. Έτσι λοιπόν, η ελληνική και οι διεθνείς αγορές αρχίζουν να γνωρίζουν τις μάρκες ΧΩΡΙΟ Ποικιλία Κορωνέικη, ΦΑΣΤ με γιαούρτι, ΜΙΝΕΡΒΑ ορεινές περιοχές, ΜΙΝΕΡΒΑ Ελαιώνας, ΦΑΣΤ με μέλι.
  • 2004
    Η εταιρεία, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών για τρόφιμα που βοηθούν στην καλή υγεία, προβαίνει σε μια σημαντική συνεργασία με τη φινλανδική εταιρεία Raisio, προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα το ΜΙΝΕΡΒΑ BENECOL , το πρώτο τρόφιμο παγκοσμίως κατά της χοληστερίνης.
  • 2008
    Η ΜΙΝΕΡΒΑ προχωρά στην εξαγορά της παραγωγικής μονάδας τυροκομίας της εταιρείας ΦΑΓΕ στα Ιωάννινα και στο σταθμό συλλογής γάλακτος στην Ανδραβίδα. Οι νέες παραγωγικές δυνατότητες επιτρέπουν, μέσω της δημιουργίας μιας νέας σειράς τυροκομικών προϊόντων ΧΩΡΙΟ, την είσοδό της στην κατηγορία των ελληνικών παραδοσιακών τυριών. Την περίοδο 2008-2009 η ΜΙΝΕΡΒΑ επεκτείνεται στην αγορά των βιολογικών προϊόντων και η οικογένεια προϊόντων ΧΩΡΙΟ μεγαλώνει με πιστοποιημένα τρόφιμα, που παράγονται φυσικά, χωρίς ορμόνες ή συνθετικά λιπάσματα. Η σειρά αυτή υπακούει στο σύστημα ελέγχων και πιστοποίησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ελέγχους σε όλα τα στάδια καλλιέργειας, συγκομιδής και τυποποίησής τους.
  • 2012
    Η ανάπτυξη και επέκταση των εξαγωγών αποτελεί βασική προτεραιότητα για τη ΜΙΝΕΡΒΑ. Η δυσμενής οικονομική συγκυρία και το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στις διεθνείς αγορές καθιστούν το στόχο αυτό εξαιρετικά δύσκολο αλλά και επιβεβλημένο για την οικονομική βιωσιμότητα της εταιρείας και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Η στρατηγική της εταιρείας επικαιροποιείται και ανανεώνεται. Καθίσταται ολιστική και ο προσδιορισμός εξαγωγικών προτεραιοτήτων γίνεται βάσει των ευκαιριών που το διεθνές περιβάλλον προσφέρει.
  • 2014
    'Ενα σπουδαίο εμπορικό σήμα, το ξύδι ΤΟΠ, προστίθεται στο εμπορικό χαρτοφυλάκιο της ΜΙΝΕΡΒΑ. Η εξαγορά της μονάδας παραγωγής και του εμπορικού σήματος ξύδι ΤΟΠ από την Pernod Ricard Hellas ΑΒΕΕ αποτελεί στρατηγική επιλογή της εταιρείας, που συμβάλλει στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στην ευρύτερη αγορά των τροφίμων και εμπλουτίζει το καλάθι των προϊόντων της με ένα ακόμη ιστορικό σήμα που έχει «αγαπήσει» η ελληνική οικογένεια. Παράλληλα, με την απόκτηση των προϊόντων ΤΟΠ, η ΜΙΝΕΡΒΑ ενισχύει ουσιαστικά το καλάθι των εξαγωγικών προϊόντων της και τη συνδυασμένη προώθησή τους.
  • 2019
    Νέα  μετοχική σύνθεση της ΜΙΝΕΡΒΑ με κύριο μέτοχο την εταιρεία MIRTIES ENTERPRISES COMPANY LTD που ελέγχεται από το επενδυτικό Fund DIORAMA INVESTMENTS Sicar S.A και μειοψηφικούς μετόχους την ELIKONOS 2 S.C.A. SICAR  & την EOS HELLENIG RENAISSANCE FUND.      
  • 2021
    Η ΜΙΝΕΡΒΑ αγοράζει τον κλάδο των τοματικών προϊόντων της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, που περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Pummaro και Pelargos, καθώς και το εργοστάσιο της Γαστούνης. Την ίδια χρονιά ενισχύεται το χαρτοφυλάκιο της ΜΙΝΕΡΒΑ με προϊόντα μουστάρδας, μαγιονέζας, κέτσαπ και αρτυμάτων με την εξαγορά των μαρκών Brava και Delicia.